Vsa novejša tovorna vozila (euro 6) so zaradi želje po zmanjševanju količine emisij v zraku opremljena s posebnim izpušnim sistemom. Le ta je sestavljen iz DPF vložkov in katalizatorjev, skozi katere se pretakajo plini ter večji ali manjši sajasti delci. Delci se nato ujamejo v satovju DPF filtra in se kasneje s procesom regeneracije sežgejo in izločijo. Vendar zakaj še vedno prihaja do zamašenosti DPF filtra? Razlog za to je pepel. Pepel nastane pri izgorevanju številnih dodatkov in umazanije v gorivu. Pri regeneraciji se pepel ne sežge in tako ostaja v kanalih DPF filtra. Več kot je pepela manjša je pretočnost DPF filtra in pogostejše a vedno manj uspešne so regeneracije. Tako lahko hitro pride do popolne zamašitve DPF filtra.

 

Kakšne so posledice zamašenosti DPF filtra?

  • Okvare motorja
  • Manjša moč motorja
  • Večja poraba goriva
  • Preklop na zasilni program delovanja motorja

Ko pride do prevelike zamašenosti DPF filtra vozniki dobijo opozorilo, da je potrebno izvesti regeneracijo DPF filtra. V kolikor se problemov ne odpravi je naslednji korak, preklop v zasilni program delovanja motorja. Preklop v zasilni program delovanja motorja voznikom ne omogoča vožnje z normalno hitrostjo in tako močno omeji normalen razvoz. Stroški, ki nastanejo pri reševanju takšnih problemov so bistveno večji, kot pa bi jih imeli s pravočasnim čiščenjem DPF filtra.

 

V podjetju Novak Izpušni sistemi vam s pomočjo najnovejše tehnologije za čiščenje DPF filtrov nudimo kvalitetno in hitro čiščenje vseh vrst tovornih izpušnih loncev (euro5, euro6), DPF vložkov in tudi DPF filtrov vseh gradbenih strojev.

 

Naš tehnološki postopek zagotavlja kvalitetno očiščene DPF vložke in katalizatorje, saj se vložki čistijo ločeno od kompletnega lonca s katalizatorji. S takšnim postopkom čiščenja se doseže boljša pretočnost DPF filtrov, boljša pretočnost katalizatorjev in daljša življenjska doba celotnega lonca. Posledica dobro očiščenega kompletnega lonca je tudi bistveno manjša poraba goriva.

 

Tehnološki postopek čiščenja kompletnega EURO 6 lonca (Novak, Izpušni sistemi)

 

1. Demontaža DPF vložkov iz lonca:

priporočamo ločeno čiščenje DPF vložkov, saj se le te lahko sčisti le z direktnim pritiskom vode na sredico filtra. V primeru, da čistimo celoten lonec se filtri le močijo, same saje pa zaradi premajhnega pritiska ostanejo ujete v satovju DPF filtra

EURO 6 lonec po demontaži DPF vložkov

EURO 6 lonec po demontaži DPF vložkov

 

2. Čiščenje DPF vložkov:

hkratno delovanje posebnega detergenta, vode in zračnih impulzov omogoča popolno odstranitev saj iz satovja DPF filtra. Vložek čistimo iz obeh strani ter tako poskrbimo da kar 99% vseh saj zapusti filter.

Ločeno čiščenje DPF vložko

 

3. Čiščenje kompletnega lonca s katalizatorji:

katalizatorje ne smemo čistit pod visokim pritiskom, saj bi s tem s satovja katalizatorja odstranili plast plemenitih kovin, ki omogoča pretvorbo škodljivih plinov (CO,HC,NO) v manj škodljive (CO2 in N2). Katalizator bi zato deloval nepravilno in potrebna bi bila zamenjava kompletnega sistema katalizatorjev! Naš tehnološki proces zato omogoča čiščenje katalizatorjev s kroženjem vode in posebnega čistila. Komora za čiščenje je dovolj velika tudi za čiščenje večjih loncev (Actros). Po čiščenju sledi še faza sušenja.

Čiščenje kompletnega EURO 6 lonca

 

4. Ponovna montaža DPF vložkov v lonec, menjava tesnila, menjava objemk (če so stare neuporabne), menjava vijakov

Ponovna montaža DPF vložkov v lonec

 

5. Pregled kompletnega lonca

 

Poleg tega izvajamo teste pretočnosti za vsako komponento posebej:

-test pretočnosti pred in po čiščenju DPF vložkov

-test pretočnosti pred in po čiščenju katalizatorjev

 

 

Veliko ponudnikov čiščenja DPF filtrov se poslužuje enostavnejše metode, ko DPF vložke pustijo v samem izpušnem loncu in čistijo kompleten lonec. S takšnim čiščenjem se ne doseže boljše pretočnosti in pogosto pride le do poškodb katalizatorja – le ta pa je fiksno montiran v loncu in je v primeru nepravilnega delovanja potrebna menjava kompletnega lonca.

 

Naše metode dela temeljijo na znanju in izkušnjah. V želji po zadovoljstvu strank se trudimo zagotoviti kar se da visok nivo kakovosti. Ravno zato so v našem tehnološkem postopku zajete vse komponente posamično. Seveda imamo možnost opraviti čiščenje s postopkom pranja kompletnega lonca (brez demontaže filtrov), a se zaradi številnih problemov, ki se po takšnem čiščenju pojavijo tega ne poslužujemo.

 

Kompleten lonec očistimo in vrnemo v enem dnevu!